Vroeger is nooit voorbij

* Herkenbaar, levensecht
Alsof het verhaal zich bij jou in de buurt afspeelt
Aangrijpende opvolger voor het succesrijke debuut 'Wat jij niet weet'
Je bent wie je bent, maar toch hebben mensen en gebeurtenissen uit het verleden invloed op je leven. Dat ervaren Leen, Kassandra en Sean elk op soms dramatische wijze. Haarscherp worden de thuissituaties uitgetekend. Drie verschillende karakters, drie verschillende pogingen om hun problemen aan te pakken en te groeien naar volwassenheid.
‘Moeder Aarde,’ zegt Leen. ‘Wie goed voor haar zorgt, zal geen kwaad overkomen. De indianen in Peru hebben de gewoonte om de eerste teug van hun drank op de grond te gieten, als eerbetoon aan pachamama.’
Als Leen van een reis naar Zuid-Amerika terugkomt, lijkt ze nog bijgeloviger dan voordien. Samen met haar vriendinnen verzorgt ze vreemde rituelen. Zonder haar als-dit-dan-dat-spelletjes hebben de dagen geen kleur.
‘Ik vind dat je zo veranderd bent, Kassandra. Alsof je geen eigen mening meer hebt en alleen doet wat hij wil.’
‘Doe niet belachelijk, Ester. Ik moet natuurlijk met hem rekening houden. Dat gaat zo als je een vaste vriend hebt. Je zult het later zelf merken.’
Laat Kassandra zich door haar vriend domineren of heeft ze de touwtjes beter in de hand dan iedereen denkt?
Smakkend likt Sean zijn lippen af. Zijn vuile vingers veegt hij af aan het keukengordijn. Ze moeten de handdoek maar beter zichtbaar hangen.
Is Sean wie hij voorwendt te zijn? Heeft hij greep op zijn leven of wordt hij door het leven bij de keel gegrepen?

Is Vroeger is nooit voorbij het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Vroeger is nooit voorbij