Vrouwen in de overgang

Vrouwen in de overgang

De overgang is voor veel vrouwen een fase waarin heftige veranderingen optreden die tot problemen en vragen leiden waar niet altijd zomaar antwoorden voor te vinden zijn.
Dit boek is tot stand gekomen nadat ik vele jaren met vrouwen in deze levensfase heb gewerkt, zowel individueel als in groepen. Bij veel vrouwen zag ik de vragen over hun veranderingen en eigenwaarde wanneer de vruchtbaarheidsfase achter hen lag. Door de overgang inhoudelijk te benaderen konden er nieuwe inzichten vrijkomen die waardevol bleken en een bijdrage waren om het eigen proces beter te begrijpen.
Kernen uit de inleidingen op bijeenkomsten met groepen vrouwen en een aantal vragen die er gesteld werden, zijn in dit boek verwerkt.
Zo heeft u als lezer niet een theoretische benadering in handen maar een directe uitwisseling met de groep waardoor de inhoud tot leven komt.
Het is een boek geworden dat dicht bij de vrouwelijke beleving ligt en veel informatie geeft over de ontwikkeling die door de leeftijdsfasen heen plaatsvindt. De inhoud is zeker een aanrader voor de mannen die verlangen dieper te verstaan waar hun vrouw door de jaren heen doorheen trekt.
Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen