Waar hangt mijn penis uit

Waarom hangen testikels zoals ze doen? Heeft het vrouwelijk orgasme een adaptieve functie? Hoe voelt het om zelfmoord te willen plegen? Bestaat "vrije wil" ook werkelijk? En waarom heeft een penis zijn kenmerkende vorm eigenlijk?

In Waar hangt mijn penis uit? heeft onderzoekspsycholoog en bekroond columnist Jesse Bering twee nieuwe essays en ruim dertig van zijn meest populaire stukken uit Scientific American en Slate gebundeld. Hij voert de lezers mee op een gedurfde en boeiende leestocht waarbij hij de taboes die er nog zijn op het vlak van de evolutie en menselijk gedrag niet uit de weg gaat.
Zoals het uitzoeken van de geschiedenis van kannibalisme, de neurologie van de mensen die seksueel worden aangetrokken tot dieren, de evolutie van menselijke lichaamsvloeistoffen, de wetenschap van homoseksualiteit en serieuze vragen over leven en dood. Bering's scherpzinnig werk biedt ons een uitgestrekte kaleidoscoop van onze eigenaardigheden en herkomst.

Met de voor hem karakteristieke oneerbiedigheid en brutaliteit, laat Bering geen onderwerp onbesproken.
Of u nu geïnteresseerd bent in de psychologische geschiedenis achter de vele facetten van seksueel verlangen of in de evolutionaire patronen die onze huidige mystiek en fallische lichaamsbouw dicteren, Waar hangt mijn penis uit? zal de komende jaren een gefundeerde bijdrage leveren aan de levendige discussie en debat rond deze onderwerpen.

Recensies (1)

Is Waar hangt mijn penis uit het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Waar hangt mijn penis uit