Waar komt de maan op

De maan is opgekomen, maar in welke gestalte zal hij zich vandaag tonen? Als een smalle sikkel, nauwelijks zichtbaar tussen talloze sterren, of als een ronde schijf die helder en vol aan de hemel staat? En waarom is hij opeens niet meer zichtbaar?

Dit unieke prentenboek laat zien dat de fasen van de maan gebaseerd zijn op duidelijke, eenvoudige natuurwetten, die kindvriendelijk worden uitgelegd. De acryltekeningen van de Koreaanse kunstenaar Jang Ho tonen ons het verloop van de maan aan de nachtelijke hemel en vangen de magie van deze constante verandering op een indrukwekkende manier in zachte nachtkleuren.

Is Waar komt de maan op het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Waar komt de maan op