Waarom een psychose niet zo gek is

Wat is een psychose nu echt? Zit je hoofd dan vol met onzin? En hoe praten we met iemand die de werkelijkheid radicaal anders beleeft? Contacten tussen mensen bouwen voort op de verhalen die ze elkaar vertellen. Verhalen over vroeger, en over wie ze zijn of wat ze willen. Bij een psychose verliezen we de grip op die verhalen, en op hoe we ermee onze weg kunnen zoeken. Ook wanneer we praten over psychose is het soms moeilijk een heldere taal te vinden. Toch ervaart 15 procent van de bevolking ooit psychotische ervaringen. Een beter begrip van wat er gebeurt tijdens een psychose kan onze kijk op geestelijke gezondheid radicaal veranderen. Waarom een psychose niet zo gek is gaat op zoek naar begrip, hoop en herstel. Het biedt een nieuw perspectief op wat het betekent een psychose door te maken, en hoe we een taal kunnen vinden om met psychische problemen om te gaan. Bovenal is het een blik op hoe beter spreken en luisteren waanzin een menselijk gezicht kunnen geven.

Is Waarom een psychose niet zo gek is het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Waarom een psychose niet zo gek is