Waarom ik de Indianen wil redden

Sitting Bull verpersoonlijkt in zijn eentje het mysterie dat rond de Indianen hangt. Een van de weinige blanken die het vertrouwen van Sitting Bull genoten, was pater Pieter-Jan De Smet. Het woeste verhaal van die twee mannen is overrompelend. Karl van den Broeck gaat op zoek naar de waarheid achter de mythe.

Als kind speelde Karl van den Broeck de overwinningen na die Sitting Bull behaalde op generaal Custer. Als jonge snaak ijverde hij mee voor de vrijlating van de Amerikaans-Indiaanse activist Leonard Peltier. Als journalist begreep hij al snel dat niemand zit te wachten op artikels over de Indianen. Hij putte moed uit de ontdekking dat zijn geboorteplaats, Turnhout, de uitvalsbasis was van een vermetele poging om de Indianen in de VS te behoeden van de uitroeiing en hij begon aan een 'kruistocht' die hem moest leiden naar het crucifix dat Sitting Bull kreeg van de Belgische 'zwartrok' pater De Smet. Onderweg hoopte hij een antwoord te vinden op de vraag uit de titel van dit boek. Een vraag waar u - lezer - ongetwijfeld ook mee worstelt.

Is Waarom ik de Indianen wil redden het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Waarom ik de Indianen wil redden