Waarom nonnetjes samen klaarkomen en andere wonderen van het Wad

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Dit is niet het zoveelste mooie fotoboek over het belangrijkste natuurgebied van Nederland. Dit boek is nieuw, wild, vrij, modern en vitaal als het wad zelf. Het laat ook de kwetsbaarheid van de Waddenzee zien, van de dieren in het was en zelfs van het hoogwaardige wetenschappelijk onderzoek dat nodig is om belangrijke waddenraadsels te ontrafelen. In ""Waarom nonnetjes samen klaarkomen en andere wonderen van het was' vertelt Theunis Piersma op toegankelijke wijze over de wonderlijke verhalen en ontdekkingen over het leven op het wad. Het gaat over de biologische zoektocht naar het verhaal van nonnetjes, kanoeten en andere dieren, die zich in, op en boven het was bevinden. Over het genot van onderzoek, en over de manier waarop biologische puzzelstukjes worden verzameld en uiteindelijk op hun plaats vallen. De illustratieve stripverhalen van Gerrie Hondius, bekend van onder andere haar strips in Opzij en nrc.next, benadrukken juist deze kant van het verhaald. Zelden hebben een Fries en een Zeeuwse zo doeltreffend samengewerkt.

Illustraties
Gerrie Hondius
Uitgeverij Knnv
04 februari 2021
10 oktober 2010

Reacties op: Waarom nonnetjes samen klaarkomen en andere wonderen van het Wad