9200000099341852

WAD - Overleven op de grens van water en land

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0

Waar hemel en aarde in elkaar overgaan, waar de zee tweemaal per etmaal land wordt, daar is de wereld van het Wad. Dit fotoboek gaat door waar de film WAD – overleven op de grens van water en land eindigt. Het bevat een sublieme verzameling foto’s van het waddengebied, geselecteerd uit de tienduizenden opnames die filmmaker Ruben Smit en zijn team hebben gemaakt. Dit boek toont het Wad zoals het nog nooit eerder in beeld is gebracht, dankzij speciale camera’s en de nieuwste technieken. Ruben Smit brengt een ode aan het Wad, door dit werelderfgoed tot kunstvorm te verheffen. Dr. Ir. Ruben Smit is een gepassioneerd ecoloog en fotograaf. Vanaf 2003 is hij professioneel natuurfotograaf en filmer. Hij won diverse prestigieuze internationale fotoprijzen. Als filmregisseur van natuurfilms maakte hij zijn debuut met De Nieuwe Wildernis (2013) en de gelijknamige tv-serie bij de VARA. In 2016 is Smit uitgeroepen tot nationaal natuurkenner.

Natuur
Natuur populair algemeen