Wahda

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
De mens is een eenzaam wezen. Want hoe ga je om met die voortdurende zoektocht naar erkenning, verbondenheid en liefde die een inherent onderdeel vormt van het menselijk bestaan? Wat is eenzaamheid eigenlijk, en waarom is zij zo kenmerkend voor de moderne mens? Welke rol spelen zingeving en spiritualiteit bij het ontstaan van eenzaamheid, of bij het overwinnen ervan? En wat hebben deze vraagstukken te maken met de strijd zoals die zich al decennialang afspeelt in Palestina?

Dit boek is een zoektocht naar antwoorden op die vragen. Door middel van persoonlijke verhalen van een nieuwe generatie Palestijnen laat ik je kennis maken met hun begeerde land, aan de hand van drie universele thema’s: liefde, strijd en eenzaamheid. Begeleid door filosofen, dichters en muzikanten ga ik op zoek naar parallellen tussen het eenzame Palestina en de onvermijdelijke eenzaamheid van het mens-zijn, in de hoop een nieuw licht te werpen op de huidige Palestijnse realiteit.

Een openhartig boek, over een ingewikkelde en eenzame strijd, en tegelijkertijd een ode, aan dat wat ons op de been houdt, aan dat wat ons bindt: liefde.

Literaire non-fictie , Reizen & Talen
Reisverhalen