Groeten van Rottumerplaat

Nummer 10 van het enige echte rock-‘n-rolltijdschrift van Nederland. Tijd voor iets heel bijzonders. In 1978 vroeg Greil Marcus aan een aantal schrijvers over popmuziek, onder wie Lester Bangs en Nick Toshes, wat dat ene, Beslissende Album was dat ze mee zouden nemen naar een onbewoond eiland. Die vraag resulteerde in een boek met twintig bijdragen dat inmiddels een cultstatus geniet: Stranded. Rock and Roll for a Desert Island.

Precies dertig jaar na Stranded brengt WAHWAH het driedubbeldikke themanummer Groeten van Rottumerplaat. Het beslissende album volgens 100 en enige schrijvers. In maximaal 1000 woorden vertellen dichters, schrijvers, columnisten, muzikanten, filosofen en critici welk album zo belangrijk is in hun leven dat ze er een levenslange verbanning naar een onbewoond eiland mee zouden doorstaan. Het levert ontroerende, grappige, boze, openhartige en weemoedige verhalen op die laten zien dat we veel kunne missen op zo’n eiland, behalve muziek.

Is Groeten van Rottumerplaat het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Groeten van Rottumerplaat