Wandelparadijs Nederland

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

John Jansen van Galen is een wandelaar. Hij wandelt al 60 jaar en schrijft er al 45 jaar over. De wonderlijkste persoon die hij ooit ontmoette, was de vrouw die zei dat je in Nederland niet kunt wandelen, omdat het hier zo saai is. Maar waar is het prettiger wandelen dan in Nederland? Het landschap is oneindig gevarieerd. Er zijn duizenden routes gratis beschikbaar. Het openbaar vervoer brengt je naar de mooiste gebieden. En er is gelukkig bijna altijd wel horeca in de buurt - want natuur is mooi, maar je moet er wel iets te drinken bij hebben. Wie denkt dat Nederland er voor de wandelaar niet op vooruitgaat, is een zwartkijker of heeft zijn ogen in zijn zak. Steeds meer landgoederen en uiterwaarden worden opengesteld, telkens andere trajecten beschreven of gemarkeerd. En vele wandelpaden doorsnijden ook 'nieuw land'. Nederland is een waar wandelparadijs. In Wandelparadijs Nederland verkent John Jansen van Galen alle twaalf provincies te voet en brengt met aanstekelijke geestdrift in een wemeling van korte impressies verslag uit van zijn omzwervingen. Het boek is rijk geïllustreerd met schitterende foto's van Corrie Leenhouts en bevat links naar meer dan 500 wandelingen van Wandelzoekpagina.nl.

Balans, Uitgeverij
01 januari 2018