Wat burnout met je doet

Hij heeft last van moeheid, concentratieproblemen en duizeligheid. Zijn werk interesseert hem vrijwel niet meer en thuis is hij snel geïrriteerd. Zijn gezin lijdt er onder. De klachten zijn jaren geleden begonnen en de laatste maanden steeds erger geworden. Vorige maand ging het helemaal mis, het leek wel of de stekker eruit getrokken werd. Hij bleef thuis van zijn werk en kon de trap vrijwel niet meer opkomen. Kortom: hij is burnout.

Herken je deze signalen bij jezelf of je partner? Heb je vrienden of collega's die er last van hebben? Dit boek is een praktische behandeling van veel voorkomende vragen bij burnout. Het beschrijft, na vijf interviews met personen die een burnout hebben (gehad), wat burnout is, hoe het kan ontstaan en wat je er aan kunt doen. De vragenlijsten meten hoe burnout je zelf bent. Wat burnout met je doet bevat een schat aan adviezen en is verhelderend voor iedereen die zelf burnout is en een hulp voor familie, vrienden en collega's. Zodat je weer kunt leven zonder burnout.

Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen
Boekencentrum B.V.
12 april 2005
12 april 2005

Reacties op: Wat burnout met je doet