Wat de wijzen al wisten

De wijzen uit het oosten zagen aan een opkomende ster dat de Messias was geboren. Waaruit leidden zij af dat er een nieuw tijdperk zou beginnen? In dit boek wordt hun vergeten kennis afgestoft.

De opkomende ster is het sterrenbeeld Vissen: het eerste teken in de cyclus van de precessiekalender. In deze kosmische kalender verbinden astrologen 2000-jarige tijdperken met beschavingen. Sinds de geboorte van Christus leven we in het Vissentijdperk wat zich uit in het christendom. De geest van de tijd is nu Vissen of met andere woorden: Vissen trekt nu de kar.

De verfijning van dit eeuwenoude model blijkt verrassend goed de opkomst, bloei en ondergang van beschavingen - en perioden daarbinnen - te duiden, zoals Mesopotamië, het oud-Egyptische Rijk, Jodendom, Romeinse Rijk, islam, kapitalisme, Renaissance, Reformatie Franse Revolutie en het communisme.

Jeroen neemt u mee op reis door de wereldgeschiedenis vanaf het Tweestromenland tot onze huidige postmoderne tijd aan de hand van de sterren. Tot slot krijgt u een blik in het revolutionaire toekomstbeeld van Waterman.

Is Wat de wijzen al wisten het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Wat de wijzen al wisten