Wat doen we met moeder

"De dokters zijn bezeten van het idee dat ik moet blijven leven. Als ik dood wil, zal ik het zelf moeten uitzoeken."
Mevrouw Van Hemert-Van Tetrode kijkt terug op een goed leven. Ze woont in een mooi huis in Berkheij en bezit een boerderijtje in Italië. Door een hartinfarct verandert ze plots in een hulpbehoevende patiënt en er ontstaat onenigheid rond haar ziekbed.
Dochter Dorien heeft spijt dat zij de niet-reanimerenwens van haar moeder niet heeft gerespecteerd. Oudste dochter Fiona eist dat de artsen alles doen om haar moeders leven te redden en zoon Alex, in Colombia, maakt zijn eigen opportunistische afweging. Als moeder naar een verpleeghuis moet, kondigt zij aan dat ze dan liever doodgaat. De kinderen komen lijnrecht tegenover elkaar te staan. Mag moeder sterven?

Ook in haar tweede roman weet Martje van der Brug een zwaar thema op lichtvoetige wijze invoelbaar te maken. Met Wat doen we met moeder schetst zij een herkenbare hedendaagse problematiek. Tegelijkertijd geeft zij op geestige wijze een inkijkje in de wereld van de elite.

Redactionele recensie

Recensies (4)

Meer recensies

Is Wat doen we met moeder het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Wat doen we met moeder