Wat ik je nooit kon vertellen

De jonge Engel Raam heeft één grote wens: hij wil echte liefde ervaren. Om zijn verlangen te kunnen vervullen stuurt Brahma hem terug naar de aarde. Raam komt terecht in India waar hij reïncarneert als de zoon van een vader en moeder die uit verschillende kasten afkomstig zijn. Zij houden van elkaar maar op de liefde die zij voor elkaar voelen heerst een taboe. Wanneer Raam's moeder per ongeluk zwanger raakt, worden zij en Raam's vader door familie uit elkaar gehaald. Na zijn geboorte wordt Raam naar het weeshuis gebracht. Het doel dat de jonge Engel zichzelf had gesteld, lijkt verder weg dan ooit. In plaats van echte liefde ervaart de jonge Raam de afwezigheid van zijn moeder, de afstandelijkheid van de nonnen die het weeshuis besturen. Het duurt tien jaar voordat Raam wordt geadopteerd. Maar zelfs in het warme adoptiegezin lukt het Raam niet om de liefde te ervaren. Toenaderingen van vrouwen houdt hij af. Pas als hij voor zaken naar India moet, komt alles in beweging.

'Tegenover eenzaamheid staat verbondenheid. Verbondenheid met het leven. Het is een verbondenheid vanuit het hart, dat met de kosmos mee vibreert. Een staat waarin het hart mag spreken.' 'Wat ik je nooit kon vertellen' is een zoektocht naar de essentie van het leven.

Lies Ameeuw is geboren in 1964 in Diksmuide (België). Zij volgde een
opleiding kunstonderwijs maar na haar studie werd haar interesse voor
alternatieve geneeswijzen gewekt.
Zij reisde meer dan 20 keer naar India, Zo kwam ze niet alleen in contact
met ayurveda maar ook met de spirituele cultuur van het land.

20 jaar geleden startte ze haar eigen opleiding: de School van Ayurveda.
In de praktijk kwam tot het inzicht dat onverwerkte trauma's lichamelijke
genezing vaak in de weg kunnen staan en besloot zich daarom in trauma
therapie en systemisch werk bij te laten scholen.
De ervaringen en inzichten die ze daarbij heeft opgedaan, samen met
haar India bagage hebben geleid tot dit boek.

Recensies (1)

Is Wat ik je nooit kon vertellen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Wat ik je nooit kon vertellen