Weelderig Dordogne

Deze Dordogne gids omschrijft de betoverende driehoek Sarlat-Périgueux-Bergerac in de onder Nederlanders en Belgen zeer populaire Dordogne, het derde grootste departement van Frankrijk. De Dordogne wordt de Pays de l'Homme genoemd en raakt de ziel. Het is, terwijl het leven elders voortraast, een gebied waar de natuur overheerst. Met eeuwenoude dorpen, kastelen, middeleeuwse mystiek en al bewoond in de prehistorie. Wij noorderlingen komen ons er laven, kunstenaars raken er bekoord en Parijzenaars zijn gek op de beroemde cuisine van de Périgord (de oude naam van de Dordogne). Alice Broeksma brengt warm in beeld waar de Dordogne over gaat: over schoonheid, geschiedenis, het goede leven, de wijn van Bergerac. Ook culturele hoogtepunten en hedendaagse architectuur, in een gebied dat in de prehistorie werd ontdekt door de Cro-Magnon en in de 20ste eeuw door de Franse surrealisten.
Auteursinfo
Journalist Alice Broeksma, bekend door haar talloze bijdragen aan Frankrijk-bladen als Leven in Frankrijk, En France en En Route is oud-verslaggever en buitenlandredacteur voor Haagsche Courant/Sijthoff Pers en NOS-Journaal is woonachtig in de Dordogne.

Is Weelderig Dordogne het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Weelderig Dordogne