Weerkunde

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Regelmatig ontvangt het KNMI verzoeken om informatie over het weer en Weerkunde. In "Weerkunde" komt de atmosfeer aan bod en de vele processen die daarin plaatsvinden. Wind en storm, warmte en kou, zonnestraling en bewolking, buien en regen, sneeuw en hagel, alle passeren ze de revue. De onderlinge samenhang tussen veel van deze verschijnselen is te begrijpen met de begrippen die vaak opduiken in weerpraatjes, zoals hoge- en lagedrukgebieden en warmte- en koufronten; hierbij wordt dan ook uitvoerig stilgestaan. Het laatste hoofdstuk behandelt weersverwachtingen; een goede interpretatie daarvan verhoogt de waarde en de bruikbaarheid. "Weerkunde" is een waardevolle weergave van actuele weerkennis, die veel informatie biedt voor sporters, landbouwers en iedereen die voor zijn bezigheden afhankelijk is van de gedragingen van het weer. Met heldere illustraties en fotos in kleur.

Uitgeverij Elmar B.V.
21 januari 2013