Weet wie je eet

Weet wie je eet

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 1
Zonder erbij stil te staan eten of drinken we regelmatig naar bekende personen vernoemde gerechten of drankjes. Maar vaak weten we zelfs niet eens meer welke persoon zich achter die naam schuilhoudt. In Weet wie je eet gaat Marcel Grauls op zoek naar de ware 'identiteit' van bekende gerechten en drankjes. In smakelijke biografietjes 'onthult' hij de man of vrouw achter het gerecht, de wijze waarop het gerecht ontstaan is, of waarom het uiteindelijk de naam van een beroemdheid kreeg. In dit rijkelijk geïllustreerd boek verraadt Grauls ten slotte van ieder 'eeteponiem' het oorspronkelijk gerecht. Lees smakelijk!
Geschiedenis & Politiek
Cultuur- en mentaliteitsgeschiedenis
Van Halewyck
14 april 2010

Recensies

Dit eet je

door: leon 1 like
Dit is een leuk boek om te lezen. Je leest over een aantal gerechten waarom ze zo heten, waar ze voor het eerst gemaakt zijn of wie de bedenker is en waarom een gerecht niet naar de bedenker/ kok is vernoemd. Erg interessant geschiedenis- en kookles in een boek