Weg

Weg

Gelezen 48 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 44 Favoriet 4 Recensies 6
Young adult Artikelen 5 Newsroom 1 Lijsten 2 Spots 2   Topics 0

ls Anna eenmaal besloten heeft weg te lopen, gaat het snel. Ze staat nog niet bij de snelweg of er stopt al een vrachtwagen, die ook nog eens helemaal naar Barcelona blijkt te gaan. 'Je hebt geluk,' zegt de dwergin met rode klompjes achter het stuur.
Of Anna geluk heeft weet ze niet zeker, wel dat ze ernaar op zoek is. In Barcelona ontmoet Anna Barry. Barry is de koning van de straat, een zelfverkozen 'uitbijter'. Barry viert de nacht, staat boven de maatschappij, heeft zijn eigen wetten uitgevonden. Net zoals de muzikanten waar hij mee optrekt. Er is het rauwe leven van de straat, hitte, geen geld, stof. Er is ook de vrijheid van de havelozen. Wie niets heeft, hoeft niets te beschermen.
In dit filmische boek transformeert een weglopertje tot dap- pere uitbijter. Tot iemand die niet alleen weet hoe ze verder moet, maar ook waar ze vandaan komt.

Young Adult , Kind & Jeugd
Fictie 13-15 jaar
Hoogland & Van Klaveren, Uitgeverij
15 november 2016
15 november 2016

Een waardevolle weg!

door: Rosalien Manderscheid

Anna is verlegen, onzichtbaar en soms verdwijnt alle lucht om haar heen en lijkt er in de hele wereld niet genoeg zuurstof voor één ademhaling. Ze woont in Huizelandvoorzand, een stichting opgericht door haar moeder. Ze verliest haar eigen moeder aan de weesjes die er wonen. Anna krijgt geen...

Reacties op: Weg