Weigevoel

Gelezen 62 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 45 Favoriet 4 Recensies 19
Literatuur & Romans Artikelen 2 Newsroom 1 Lijsten 1 Spots 4   Topics 0   Leesclub

In Weigevoel van cabaretier en woordkunstenaar Cindy Pieterse, staat Dena aan haar paaltje in een strook gras gewoon geit te zijn. Maar Dena heeft charisma, en ze trekt mensen aan die hun verhaal willen doen. Praten met Dena helpt. Ze inspireert mensen, ze brengt rust en ze is gewoon te cute met die gekke sik. Ze wordt het middelpunt van belangstelling voor hardlopers, geeft yogalessen, doet een fotosessie met Freek Vonk en Dafne Schippers, probeert een huwelijkscrisis te bezweren en geeft een voedingsconsulent dieetadvies. Ondertussen denkt Dena er het hare van. Maar als ze wordt ontdekt door een influencer, krijgt ze steeds meer likes en vrienden op Instagram, ze wordt een geitengoeroe. Haar populariteit stijgt tot ongekende hoogte en Dena wordt uitgenodigd voor een TED Talk. Dena schrikt er zelf ook van. Voor ze het weet loopt alles helemaal uit de hand. Cindy Pieterse reageert op deze tijd van coaches, fitgirls en influencers. Weigevoel is een vette knipoog naar de actualiteit en een geestige ode aan onze onvolkomenheden en ons inconsequente gedrag.

Luitingh Sijthoff
11 oktober 2019
11 oktober 2019

VictorDLV Hebban Recensent

Eet gras en heb lief

door: VictorDLV

Dena de geit staat vooral aan verse kroppen sla te denken en zich te verbazen over die drukke menswezens. ‘Ze sloffen, sjokken, dribbelen, hollen, rennen, hinkepoten, of trekbenen voorbij.’ Haar grootste vriend is de koerier die - voordat hij een broodje frikandel gaat halen - de speltlunches bij...

Reacties op: Weigevoel