Wereld na zijn verjaardag

Twee bevriende stellen gaan al sinds jaar en dag met elkaar uit eten op verjaardagen. Maar dit jaar verloopt anders, doordat Irina's man niet mee kan in verband met zijn werk en Ramsey net gescheiden is. Al snel verandert het etentje in een heftige flirt en Irina wil niets liever dan met Ramsey zoenen. Maar wat moet ze dan met haar man? Shriver creëert twee parallelle werelden: één waarin Irina bij haar man blijft en één waarin ze zich overgeeft aan de flirt met Ramsey.

Alhoewel Lionel Shriver (1957) al zes boeken gepubliceerd had, kwam haar grote doorbraak pas in 2003 met het indringende We moeten het over Kevin hebben. In december 2011 komt de verfilming in de Nederlandse bioscopen.

'Een gelaagd en nergens voor terugdeinzend portret van ontrouw.' - KIRKUS REVIEWS

'Irina is een eigenaardige maar herkenbare heldin; het is onmogelijk om niet om haar te geven.' - THE NEW YORK TIMES

Recensies (1)

Is Wereld na zijn verjaardag het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Wereld na zijn verjaardag