Wi nan wan!

Wi na wan! Wij zijn één! Suriname staat aan de vooravond van zijn eerste deelname aan de Gold Cup. Bondscoach Dean Gorré en zijn selectie hebben knap werk verricht door zich te plaatsen voor een eindronde. Bovendien zullen ze zodra het toernooi begint voor het eerst ook kunnen beschikken over een aantal voetballers met een dubbel paspoort. De perspectieven voor het voetbal in Suriname waren nog nooit zo mooi. Tijd voor een boek dus! Met Onze Nationale Trots! hebben Kevin Plein en Jan Willem Spaans een multifunctioneel boek geschreven. Deels dient het als voorbeschouwing op het aanstaande toernooi, deels ook als liefdesverklaring aan het Surinaamse voetbal. De auteurs interviewden een reeks Surinaamse prominenten met verschillende beroepen en één gemene deler: ze houden allemaal op hun eigen manier van Natio. Hun anekdotes en verhalen maken dit een bij uitstek geschikt boek om je voor te bereiden op de Gold Cup en al wat erop zal volgen. Wi na wan! Kevin Plein (1981) is een Rotterdamse voetbalvolger met Surinaamse roots. Sinds 2016 actief als interviewer en tekstschrijver voor de populaire voetbalwebsite Natio Suriname. Hij is naast Natio-watcher tevens supporter van het nationale voetbalteam van Suriname. Wi na wan! Jan Willem Spaans (1995) is zelfstandig voetbalschrijver. Hij is medewerker van het maandblad Elf Voetbal en auteur van de boeken 20 Toppers van Oranje, Een dag uit het leven van Virgil en Liverpool FC Eindelijk kampioen!

Lifestyle & Vrije tijd
Sport en spel algemeen