Wie is wie in Max Havelaar

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Op 2 maart 2020 is het precies tweehonderd jaar geleden dat Eduard Douwes Dekker werd geboren. Hij maakte in 1860 onder het pseudoniem Multatuli in één klap een onuitwisbare indruk met de publicatie van 'Max Havelaar, of de koffieveilingen der Nederlandse Handelmaatschappij'. Multatuli was tijdens zijn leven en ook nog heel lang daarna onderwerp van talloze geschriften, polemieken, debatten, studies, boeken, artikelen en documentaires. 'Max Havelaar' werd de klassiekste klassieker van de Nederlandse literatuur.
In 'Wie is wie in Max Havelaar' wordt ingegaan op de werkelijkheid achter het verhaal: biografische en andere gegevens over tal van prominente figuranten worden op even solide als aansprekende wijze uit de doeken gedaan.
Aan de hand van de eminente Vlaamse letterkundige en Multatuli-kenner dr. Philip Vermoortel komt u nader in contact met figuren als Petrus Albertus Alexander Collard, Everdine van Wijnbergen en Robert Voûte, die de lezers van 'Max Havelaar' allemaal beter kennen als Duclari, Tine en Batavus Droogstoppel, makelaar in koffie, Lauriergracht no. 37.
Korte verhalen , Literaire non-fictie
Literaire tijdschriften