0000365137_Wie_wat_bewaart_2_710_130_0_0

Wie wat bewaart

Gelezen 1 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 15 Favoriet 1 Recensies 0

Menno Schilthuizen en Freek Vonk brengen de geschiedenis van de natuurwetenschap van Nederland tot leven

Voor het prille begin van natuurhistorische collecties in Nederland moeten we terug naar 1820, toen koning Willem I het Rijksmuseum van Natuurlijke Historie oprichtte, de voorganger van Naturalis. Het voormalige prinselijke naturaliënkabinet verslond in de afgelopen twee eeuwen vele directeuren, onderzoekers en gebouwen en heeft zelfs oorlogen moeten doorstaan. Wie wat bewaart is een heerlijk verslag van de bijzondere historie van Naturalis en laat ons kennismaken met de vele wetenschappers, verzamelaars en natuurliefhebbers die een bijdrage hebben geleverd aan de uitbreiding en het behoud van de unieke collectie.

Natuurhistorisch museum en onderzoekscentrum Naturalis kent een rijke geschiedenis. En wie kunnen die beter uitdiepen dan biologen en meestervertellers Menno Schilthuizen en Freek Vonk?

Schilthuizen en Vonk nemen ons mee op safari door de geschiedenis van de natuurwetenschap: van de allereerste insectenverzameling van een driejarige prins tot de precieze kunst van natuurkundig illustreren en overzeese verzamelexpedities. Vermakelijk en verrassend van begin tot eind.

Natuur
Natuur populair algemeen