Wieg van mijn vijand

Schiedam, 1942. De Poolse, half-joodse Cyrla is door haar vader naar Nederland gestuurd na de inval van Hitler in Polen. Ze woont in bij haar oom en tante. Daar breekt de hel los als haar nichtje Annika zwanger is geraakt van een Duitse soldaat. Haar vader is furieus en dreigt zijn dochter naar een Lebensbornkliniek te sturen - een soort broedplaats speciaal bedoeld voor Arische meisjes die een kind van een Duitse militair verwachten.
Cyrla, die als twee druppels water op Annika lijkt, komt inmiddels voor een verschrikkelijke keuze te staan. Hoe langer ze bij haar oom en tante blijft, hoe waarschijnlijker het is dat ze verraden zal worden. Daarom besluit ze in Annika's plaats onder te duiken in het hol van de leeuw, de Lebensbornkliniek. Maar hoe lang kan ze de SS, de artsen en verpleegkundigen om de tuin leiden?
Wieg van mijn vijand is een rijk verhaal over de kracht van liefde in een zwarte periode in de Nederlandse geschiedenis.

Recensies (4)

Meer recensies

Is Wieg van mijn vijand het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Wieg van mijn vijand