Wielerman

‘Onze man op de motor’: dat kan toch alleen Renaat Schotte zijn? Dé ‘wielerman’ bij uitstek die de koers beleeft en erover vertelt op meters afstand van de coureurs zelf.

De vermaarde VRT-reporter vertelt in dit boek honderduit over zijn passie voor het wielrennen en hoe die via zijn vader ontstaan is, de magie van de Giro, het volgen op de motor, het lijden van de coureur, het risico van het vak, de nieuwe
goden, de toekomst van de wielersport, zijn werk in de grote klassiekers… Over Merckx en De Vlaeminck, over Armstrong en Uytterhoeven, over Boonen en Evenepoel… Verhalen en inzichten van een man die het topwielrennen vanop de allereerste rij beleeft.

Is Wielerman het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Wielerman