Wij, robots

Lode Lauwaert
Technologie is (bijna) zo oud als de mens en bepaalt al eeuwenlang mee ons bestaan. Met de komst van intelligente machines raakt die wisselwerking tussen mens en machine in een stroomversnelling. Drones, algoritmes van Spotify en zelfrijdende wagens zijn vandaag zo alomtegenwoordig dat ze vragen oproepen over de menselijke natuur, en hoezeer wij worden bepaald en bedreigd door technologie.

Zijn robots waardegeladen of waardevrij? Waarin verschilt Mark Zuckerberg van Martin Heidegger? En is het effectief zo dat technologie onze samenleving aanstuurt, of is het de mens die de richting bepaalt?

In een glasheldere stijl ontrafelt Lode Lauwaert al deze vragen. Het resultaat is een frisse en kritische blik op dé thema's van deze tijd.

Is Wij, robots het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Wij, robots