Wij zijn gevlucht

‘Wij zijn gevlucht’ van Malala Yousafzai is een indringend boek met persoonlijke verhalen van vluchtelingen. Malala Yousafzai vertelt over haar eigen ervaringen als vluchteling, en deelt ze de verhalen van de moedige jonge vrouwen die ze tijdens haar reizen heeft ontmoet. Vrouwen die hun gemeenschap, hun familie, en hun thuis zijn kwijtgeraakt en een nieuw leven op moeten bouwen. Ze komen uit conflictgebieden als Colombia, Guatemala, Syrië, Jemen en Congo. Zo vertelt Ayida uit Myanmar haar verhaal, die moest vluchten vanwege het geweld tegen de Rohingya. Najla behoort tot de Yezidi-minderheid in Irak en werd gevangen genomen door IS, maar gelukkig wist ze te ontsnappen. Hoopvol, eerlijk en levensecht: dit boek geeft jonge vluchtelingen een stem. Met een voorwoord van balletdanseres en WarChild ambassadeur Michaela DePrince.

Malala Yousafzai ontving in 2014 de Nobelprijs voor de Vrede, als jongste winnaar ooit. Ze studeert in Oxford, en zet zich met haar Malala Fund wereldwijd in voor toegankelijk onderwijs en gelijke kansen voor meisjes en jonge vrouwen.

Recensies (15)

Meer recensies

Is Wij zijn gevlucht het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Wij zijn gevlucht