Woelwater

Woelwater

Rank 2792 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Leven op een woonboot in Beneden-Leeuwen; met de stroom mee of ertegenin. Woon je op het water, dan gebeurt er altijd wat. Als je goed om je heen kijkt, dienen beelden en verhalen zich vanzelf aan; soms dringen ze zich zelfs op. Je hoeft ze alleen maar op te schrijven.

Karin Swanenberg schreef vanaf het begin over haar leven op het water. Niet schrijven was geen optie. Na ruim elf jaar waterschrijven vormden haar vertellingen een samenhangend geheel. Het werd dit boekje met waterverhalen, over het leven op een rustig stukje van een dynamische rivier, de Waal. Met humor, warmte en prachtige observaties schrijft Karin over kleine dingen, lang niet allemaal even bijzonder. Samen spreken haar verhalen beeldtaal. ‘Woelwater’ verwoordt de ziel van het bijzondere, steeds veranderende waterlandschap dat Karin haar achtertuin mag noemen. Deze verhalen vertellen van de liefde voor het mooiste plekje op aarde en voor het water, altijd in beweging.
ISJB Uitgevers
25 november 2019