Woord!

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Nederhoppers zijn grappig als haha, cooler dan een pinguïn in een vriestas en stoer - ze naaien zelfs Van Gogh een oor aan. Hiphop gaat veel verder dan over geld en chickies rappen. Het is een wereld vol speelse taal en creatieve opschepperij, met af en toe een overmijdelijke diss, zoals van deze van de Osdorp Posse: 'Ze hebben wel de riemen maar ze weten niet te roeien ... groentje, want jij zette nog je schoentje toen ik al gangsterrapte over Al Kapoentje.'

Woord! is een ode aan de taalvernieuwing van de nederhop, waarin wordt geleend, vertaald, en verrijkt dat het een lust is: want bring je de beat in en heb je straatgeloofwaardigheid, dan is rappen zo eenvoudig als een vouwfiets en pak je voor je het weet meer grietjes dan Hans.

Metaforen en woordspelingen, nieuwe stijlfiguren, nieuwe betekenissen van bestaande woorden, nieuwe samenstellingen - noem maar op: Woord! legt het uit.

Uitgeverij Nieuwezijds b.v.
01 januari 2013