Zakenprins

Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 19 Favoriet 0 Recensies 0

Prins Bernhard jr. wordt al op jonge leeftijd ondernemer en ontwikkelt zich tot een zakelijke duizendpoot. Wanneer hij de regels overtreedt, groeit hij uit tot het nationale symbool van de overspannen vastgoedmarkt. Met het binnenhalen van de formule 1 levert Bernhard jr. zijn ultieme prestatie, die zijn unieke positie in de mondiale zakenwereld bevestigt: een prins in zaken.

Michiel Couzy en Maarten van Dun nemen de lezer mee langs Bernhards ondernemingen – van internet tot vastgoed, van Nederland tot Servië, van luxe boten tot snelle auto’s. Zij laten zien hoe zijn zakelijke talent regelmatig onverenigbaar blijkt met de publieke moraal en het wettelijk gezag.

Zakenprins is het verhaal van een prins die vindt dat zijn afkomst er niet toe doet, maar die toch steeds wordt geconfronteerd met zijn koninklijke achtergrond. Wanneer botst de jacht naar succes van de eerzuchtige prins met zijn komaf en zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid?

Literaire non-fictie algemeen
De Bezige Bij