Zand

Gelezen 76 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 49 Favoriet 3 Recensies 19
Fantasy & SF Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 2   Topics 0   Leesclub

De oude wereld bestaat niet meer, de huidige is bedolven onder een enorme laag zand. De wind zorgt telkens voor zandstormen. Een grote muur schermt het gebied van alles af en niemand weet wat daar achter is. Het is een gevaarlijke wereld vol criminelen, revolutionairen en met weinig water. De broers Palmer, Rob, Connor en hun zus Vic trachten zich individueel staande te houden in de stad Springston. Hun vader is verdwenen, hun moeder apathisch.

Vic houdt zich in leven met het levensgevaarlijke zandduiken, een manier om in het zand kostbaarheden uit de oude wereld te vinden. Connor zorgt voor de jongste broer Rob. Palmer zwerft rond met een groep opstandelingen. Maar ze zullen weer een familie moeten worden en moeten samenwerken, want er komt groot gevaar aan van buitenaf. Het geluid van constant getrommel zwelt steeds verder aan.

Thrillers & Spanning , Sciencefiction & Fantasy
Science fiction
Q
05 april 2016
19 april 2016

Droge ogen bij dor toekomstbeeld

door: Esther Scherpenisse 2 reacties

Hugh Howey scoorde al eerder hoge ogen met zijn post-apocalyptische boek Silo. Met Zand komt hij terug met een nieuwe na-de-apocalyps-wereld, ditmaal eentje waarin de oude wereld bedolven is door zand. Zand is deze hele wereld, water is er nauwelijks en wordt hevig bevochten, en alleen door...

Reacties op: Zand