Zeven keer vallen, acht keer opstaan

Zeven keer vallen, acht keer opstaan

Gelezen 14 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 35 Favoriet 0 Recensies 2
Non-fictie Lijsten 1   Topics 0

Een uniek inkijkje in de geest van een jonge man met autisme – met een inleiding van David Mitchell

Sinds zijn debuut Waarom ik soms op en neer spring is Naoki Higashida een internationaal fenomeen. In Zeven keer vallen, acht keer opstaan deelt hij zijn gedachten en ervaringen als een vierentwintigjarige man die leeft met een ernstige vorm van autisme. In korte en krachtige hoofdstukken beschrijft Higashida zijn herinneringen aan school, opgroeien in zijn gezin, de opwinding van reizen en de moeilijkheden van taal.

Hij neemt de lezer mee in zijn hoofd, en maakt ze bewust van de – voor ons – doodgewone dagelijkse zaken. Zijn verhalen openen een venster in de geest van een inspirerende jonge man, die elke uitdaging met vasthoudendheid en een goed humeur tegemoet treedt. Hoe vaak hij ook valt, hij staat altijd weer op.

De pers over Zeven keer vallen, acht keer opstaan

‘Higashida’s teksten vallen qua onderwerp en stijl als een puzzel in elkaar. Geestig en bedachtzaam.’ Japan Times

‘Wijs en geestig. Opnieuw een verhelderend inzicht in het mysterie van autisme, maar dan van een jongvolwassene.’ Financial Times

‘Een diepgaand inzicht in het leven met autisme. Higashida’s geest is onweerstaanbaar.’ London Evening Standard

Literaire non-fictie algemeen
Psychologie algemeen
Meulenhoff Boekerij B.V.
14 augustus 2018
14 augustus 2018

mjvanholsteijn Hebban Recensent

Een boek vol traantjes en glimlachjes

door: mjvanholsteijn

Zeven keer springen, acht keer opstaan is het tweede in het Nederlands vertaalde boek van Naoki Higashida. Hij is een 26-jarige jongeman met een ernstige vorm van autisme, dat ervoor zorgt dat hij moeite heeft met praten. Op jonge leeftijd heeft hij met hulp Japanse karakters leren schrijven,...

Reacties op: Zeven keer vallen, acht keer opstaan