9200000105098516

Zeven kleine criminelen

Gelezen 9 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 8 Favoriet 1 Recensies 1
Young adult Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 1   Topics 0

Zeven twaalfjarige jongens beramen op een hoekje van het dorpsplein de overval van de eeuw. De leider van de groep, Billo, heeft een plan: 'We leggen het aan met de serveerster uit het café, stoppen een slaappil in de koffie die bestemd is voor de beveiliger van de bank en we worden allemaal rijk!' Aan alles wordt gedacht: neppistolen die niet van echte te onderscheiden zijn, bivakmutsen, een vluchtplan en natuurlijk de slaappil. Waar de zeven kleine criminelen echter niet op hebben gerekend is de terugkeer van de Mexicaan.

'Er is...' probeerde Beppo. Maar hij moest opnieuw beginnen. 'Er is bezoek.' Hij deed een stap opzij, trok zijn buik in en drukte zich tegen de deurpost om iemand binnen te laten. Scaglione, de enige in de zaal die gewapend was, wreef even over het pistool in de diepe zak van zijn militaire broek, maakte de knoop van de zak los en greep de kolf vast. In het duister van de deuropening tekende zich een schim af. Het was een kwestie van een stap. En in het licht werd de schim de Mexicaan.

Young Adult
Fictie 15+