Zeven werelden een planeet

Jonny Keeling Scott Alexander

Onze planeet bevatte 200 miljoen jaar geleden slechts één reusachtige landmassa. Toen gebeurde er iets heel ingrijpends. Dat supercontinent scheurde uiteen, waarna er zeven unieke continenten werden geboren. Elk van die zeven werelden ontwikkelde zijn eigen specifieke levensvormen. 'Zeven werelden, een planeet' geeft inzicht in bijzonder diergedrag en vertelt onbekende verhalen uit de natuur op ieder continent; van het ontoegankelijke Congolese regenwoud tot de bevroren pieken van de Himalaya en van de drukke Europese steden tot de uitgestrekte vlaktes van Afrika. We ontdekken hoe onze zeven werelden bijdragen aan de enorme diversiteit van levensvormen op aarde, maar ook met welke problemen dieren worden geconfronteerd in een door mensen beheerste wereld.

Is Zeven werelden een planeet het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Zeven werelden een planeet