Z.G.A.N.

Het debuut van de Australische Debra Oswald ‘Z.G.A.N.’(Zo goed als nieuw) wordt vergeleken met ; Het Rosie project’ van Graham Simsion en ‘Wij’ van David Nicolls.

Sully – Sullivan – Moss was ooit een charmante ‘underachiever’, maar is inmiddels gewoon een loser. Zijn familie en vrienden hebben de hoop al opgegeven dat het nog wat wordt met hem – en hijzelf eigenlijk ook. Als hij in het ziekenhuis belandt komt hij tot een nieuw inzicht: zijn organen zijn eigenlijk nog zo goed als nieuw, zonde om daar niets mee te doen. Hij besluit een nier te doneren aan een vreemde. Maar om zijn plan te laten slagen moet hij aan allerlei eisen voldoen: geen alcohol meer, fit worden, een baan vinden. En dat is Sully tot nog toe nog nooit gelukt. Zal het dit keer anders zijn?

'De grappige en buitengewoon gênante situaties leggen feilloos bloot wat het betekent om menselijk te zijn.’ Sydney Morning Herald

‘Debra Oswald zet personages neer die je zo onder je vrienden zou willen rekenen, met imperfecties en fouten en al. Oswald is absoluut een van de beste verhalenvertellers die je vandaag in Australië kunt vinden, en Z.G.A.N. is een boek om acuut verliefd op te worden.’ The Clothesline

Redactionele recensie

Recensies (12)

Meer recensies

Is Z.G.A.N. het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Z.G.A.N.