Zij die zegeviert

De Franse Hélène heeft het gevoel dat haar huwelijk langzaam maar zeker ten onder gaar aan het alledaagse bestaan. Faïza is Arabisch en hunkert naar vrijheid - ze reist naar Frankrijk mer haar hoofd vol dromen. Uit hun ontmoering bloeit een diepe vriendschap waarin ze elkaars tradities ontdekken. Hélène maakt kennis met de zwoele hammams en de roddels in de theesalon van de moskee in Parijs. Faïza leert Hélènes vrienden kennen en beleeft een verboden affaire. Maar plotseling verandert Faïza...
In een trefzekere schrijfsrijl schetst Yolaine Destremau ons een hedendaags avontuur van twee vrouwen die beiden proberen te ontsnappen aan hun benauwende banden.
Yolaine Destremau groeide op in Egypte, Zuid-Afrika en Argentinië en studeerde kunstgeschiedenis. Eerder verscheen van haar de roman Vallende engel

Recensies (1)

Is Zij die zegeviert het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Zij die zegeviert