Zijn we het kwijt?

Om onze toekomst veilig te stellen moet België voluit op het hervormingstraject blijven en moet Europa af van de dwangidee van ‘an ever closer union’. Johan Van Overtveldt tekent daarom in dit boek zowel voor België als voor Europa het confederale model uit. Alleen wat we manifest beter samen kunnen aanpakken, doen we ook samen. Een Duitse of een Franse economie beschikt over de omvang om zelfs bij Europees ontij op eigen kracht nog verder te stomen. Voor Vlaanderen en België met hun zeer open economieën ligt dat anders. Wij hebben een goed georganiseerd Europa echt broodnodig. In Zijn we het kwijt? beargumenteert Johan Van Overtveldt dat inzicht mede op basis van zijn ervaringen als federaal minister van Financiën.

Johan Van Overtveldt (1955) is doctor in de Toegepaste Economische Wetenschappen. Hij was hoofdredacteur van de weekbladen Trends en Knack en directeur van werkgeversvereniging VKW. Van 2014 tot en met 2018 was hij federaal minister van Financiën. Hij publiceerde eerder over globalisering, de ECB, de euro en het monetarisme van de Chicago School.

Is Zijn we het kwijt? het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Zijn we het kwijt?