Zijn we nog vrienden?

Soms is vriendschap niet voor altijd en gaan vrienden ‘uit elkaar’. Geleidelijk aan of in een duidelijke breuk. Vriendschapsverlies kan pijnlijk, begrijpelijk, noodgedwongen, ongewild... zijn. Kan je rouwen om de breuk met een vriend(in)? Wie zijn de stille stekkeruittrekkers? Kan je liefdesverdriet ervaren na een vriendschapsbreuk? Is er herstel mogelijk? En indien niet: hoe kunnen we op een zachte manier afscheid nemen en zo’n verlies verwerken? Misschien kan vriendschapsverlies ons ook iets leren over hoe we vriendschappen op een duurzame manier kunnen vasthouden, met onze blik op de toekomst.

Psycholoog Julie Minnaert en psychiater Uus Knops gingen met mensen praten over hun vriendschapseinde. Ze vertellen over wat de vriendschap voor hen betekende, hoe die hen vormde en eindigde. Ze getuigen over hun vriendschapsverdriet, en hoe ze daar elk op hun eigen manier mee zijn omgegaan.

'Zijn we nog vrienden?' is een erkennend en troostend boek voor iedereen die in aanraking kwam met vriendschapsverlies, of voor iedereen die graag wil leren om vriendschap op een duurzame manier vast te houden. Het boek is tegelijkertijd een pleidooi voor vriendschap als fundamentele vorm van liefde: een die we vaak nog te weinig naar waarde schatten.

Is Zijn we nog vrienden? het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Zijn we nog vrienden?