Zo wordt u gelukkig

Kun je je gelukkig lezen? Kees van Kooten vindt van wel en weet ook hoe. Enkele jaren geleden raakte hij in de ban van de humoristische dichter Billy Collins (New York, 1941), recentelijk Poet Laureate van de Verenigde Staten. Collins publiceerde acht dichtbundels, waarvan meer dan 250.000 exemplaren werden verkocht. Zijn poëzie werd niet eerder in het Nederlands vertaald.

Kees van Kooten vertaalde en voorzag zesentwintig gedichten van uitgebreid en geestig commentaar, waarin hij niet alleen laat weten waarom de gedichten hem zo inspireerden, maar ook bepaalde vertaalkeuzes verklaart.
Van Kooten hoopt met deze bundel ook de Nederlandse lezer gelukkig te maken; al is het maar voor de duur van één gedicht. Precies zoals hij dat beoogde met zijn succesvolle humorbloemlezing Mijn Plezierbrevier.

Recensies (1)

Is Zo wordt u gelukkig het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Zo wordt u gelukkig