Zoals beloofd

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
Heb jij je wel eens afgevraagd wanneer een gevoel begon of waardoor het eindigde? Soms zit iets gewoon in je dat een weg zoekt en waaraan je wel moet toegeven. Een reis naar Ghana bijvoorbeeld op mijn tweeëntwintigste en twee decennia later vijf reizen naar Kenia.
Celia, oprichtster van een gesponsord kindertehuis in de binnenlanden van Kenia, verwelkomt mij met open armen, noemt mij een uitzondering. Al benadrukt ze veelvuldig hoezeer we op elkaar lijken, komen we steeds meer tegenover elkaar te staan. Oogluikend accepteer ik de dubbele agenda’s waarmee ik word geconfronteerd om mijn verlangen te kunnen blijven voeden.
Wanneer dorpsbewoners me in vertrouwen nemen en ik mijn conclusies had moeten trekken, drijft mijn passie me nog verder. Ik neem mijn man en twee dochters mee tijdens mijn vijfde bezoek. Zeven slopende dagen tracht ik hen veilig te houden, maar moet uiteindelijk van het toneel verdwijnen waarna ik getraumatiseerd vaststel dat terugkeren geen optie meer is.
Mijn verhaal is een eyeopener voor ieder die de intentie heeft ‘goed te doen’ en neemt je mee op reis door mijn leven, van droom naar werkelijkheid, van hoop naar deceptie.
9789402197747

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Renata Moi

Recensies

Zoals beloofd - Een eyeopener

door: Harmke Roestenburg 1 like
Het boek “Zoals beloofd” is een indrukwekkend verslag van de ervaringen van Renata Moi in Afrika. Renata heeft zich van jongs af aan verbonden gevoeld met bruine mensen. Hoe dat komt weet ze niet, maar het gevoel was er gewoon en werd nog sterker toen ze als tiener ging corresponderen met een...