Zout in de wond

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Non-fictie Artikelen 1   Topics 0

Kijken naar kunst is een genoegen dat groter wordt naarmate je er meer van weet. Maar waar kijk je naar, wat vált er te weten, en hoe kies je? Jurriaan Benschop heeft zich gevoegd in de al met al korte lijst van aanstekelijke kunstbeschouwers. In Zout in de wond neemt hij de lezer mee op atelier- en tentoonstellingsbezoek en ontmoet hij vijftien aansprekende kunstenaars die in Europa werken. Hoe werken deze kunstenaars? Wat heeft hun afkomst te zeggen over het werk dat ze maken? Wat zegt hun werk over deze tijd? En wat is het belang van de plek waar ze werken? Wie beter naar kunst wil leren kijken en achtergronden bij kunst wenselijk vindt, is bij Benschop aan het juiste adres. Zonder jargon of dikdoenerij schrijft hij over kunstenaars, hun visie en hun werk. Zout in de wond is een aantrekkelijk palet van belangrijke hedendaagse kunstenaars in Europa: Miroslaw Balka, Anton Henning, Flo Kasearu, Bernard Frize, Šejla Kameriæ, Michaël Borremans, Monika Sosnowska, Norbert Bisky, Marc Mulders, Anish Kapoor, Luc Tuymans, Klaas Kloosterboer, Paula Rego, Bridget Riley en Sean Scully.

Kunst & Cultuur
Kunst algemeen
Uitgeverij G.A. Van Oorschot B.V.
15 april 2016
15 april 2016

Reacties op: Zout in de wond