Zuiderlicht

Zuiderlicht

Thrillers & Spanning   Topics 0
Nadat de vier middelbare-schoolvrienden Senne, Thomas, Marion en Paul in 2028 in contact kwamen met een buitenaardse bezoeker, is hun gewone leventje veranderd. Ze krijgen onaardse technologie tot hun beschikking, en die is zowel indrukwekkend
als heel erg gevaarlijk. Een reis naar Mars laat hen zien welke gevaren er kunnen zijn. Maar de supertechnologie helpt hen ook om moeilijke problemen op te lossen, want de ouders van Marion lijken al twee jaar van de aardbodem te zijn verdwenen. Ze gaan naar hen op zoek en stuiten op een geheim project bij een Genenbank. Die is van belang geworden door de klimaatcrisis die zich steeds verder voltrekt. Als ze merken dat ze worden gevolgd door gevaarlijke figuren, moeten ze de onaardse technologie gebruiken voor hun eigen veiligheid. Toch zijn er steeds meer vragen. Waarom wordt de vader van Thomas uitgenodigd bij een griezelige vergadering in New Mexico? En wat is de rol van de verdwenen bioloog Tjalmo? Er volgt een kat-en-muisspel dat hen ver buiten de aarde brengt - waar alleen zij de baas zijn.
Pierre Henry Vermont
18 december 2019