Zwarte bladzijden uit de vaderlandse geschiedenis

In 'Zwarte bladzijden uit de vaderlandse geschiedenis' gaat journalist en historicus Rob Hartmans in op de donkerste episodes uit onze geschiedenis. De terechtstelling van Oldenbarnevelt, de moord op de gebroeders De Witt, de slavenhandel, de kinderarbeid in de keramiekfabrieken, de Jodenvervolging en de collaboratie in de Tweede Wereldoorlog, de politionele acties in Nederlands-Indië, de misdragingen van Dutchbat in Srebrenica, de moorden op Pim Fortuyn en Theo van Gogh. De rouwranden van ons verleden zijn soms omstreden. Maar ze horen net zo zeer bij ons als de glorieuze momenten. Rob Hartmans benoemt deze zwarte bladzijden, omdat we er recht op hebben te weten wat er gebeurd is: ook als dat pijnlijk is. Enkele hoofdstukken uit dit boek verschenen eerder in Historisch Nieuwsblad.

Recensies (1)

Is Zwarte bladzijden uit de vaderlandse geschiedenis het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Zwarte bladzijden uit de vaderlandse geschiedenis