Meer dan 4,1 miljoen beoordelingen en recensies Organiseer de boeken die je wilt lezen of gelezen hebt Het laatste boekennieuws Word gratis lid
Zwarte ogen

Zwarte ogen

Gelezen 10 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 1
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 1   Topics 0

Finland als decor in literair debuut van Thijs Feuth
Karel Marsman, een uiterst succesvolle advocaat met uitzicht op een leerstoel aan de universiteit, stopt plotseling met zijn werk en onttrekt zich aan het maatschappelijk bestaan door, zonder zijn vrouw er vooraf van op de hoogte te brengen, naar het noorden te reizen. Hij gaat naar Finland, naar de moerassen, waar hij mensen ontmoet en dieren, maar niet erg veel. Langzaam komt de lezer erachter dat zich daar een paar jaar eerder in het leven van Karel een persoonlijk drama heeft afgespeeld.

De Arbeiderspers
13 oktober 2015
13 oktober 2015

De roep van de eekhoorn

door: Inge Deutekom 1 like

Karel Marsman is een succesvol advocaat die zijn spitsvondige pleidooien doorspekt met psychologische en filosofische argumenten in begrijpelijke taal. De laatste tijd bekruipt hem echter een onbestemd gevoel "dat als een knaagdier door de bast van zijn faam vreet en zich in zijn binnenste...

Reacties op: Zwarte ogen