Abdoel en Akil

Lezerswaarderingen

5 0 4 1 3 5 2 1 1 0
Andere media
Volkskrant:

Abdoel en Akil

7

Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 1

Zeventien zijn Doris en Nola als ze op zoek gaan naar een vriendin die met haar geliefde druiven plukt in de Franse Drôme. Ze hebben afgesproken in het café op het plein van een klein dorp. Daar aangekomen is het stel spoorloos. Wél zijn daar Abdoel en Akil. ‘Ze zijn in de heuvels,' zegt Abdoel, ‘aan het eind van de middag zullen ze wel terug zijn.' De mannen stellen voor om in de tussentijd gezamenlijk een bezoek te brengen aan het plaatselijk kasteel. Goedwillend als ze zijn, durven de meisjes niet hun gevoel te volgen. Ze zeggen ‘ja' en gaan, op 't heetst van de dag als geen mens zich buiten waagt, met de mannen mee.
Nauwgezet en verraderlijk lichtvoetig beschrijft Entius hoe dit ‘ja' hun leven en hun vriendschap beïnvloedt in een subtiele roman over (on)schuld, angst en schaamte, en de verwoestende werking van vooroordelen.

Verschenen in
Genre
Literatuur & Romans
Laatste editie
26 april 2017
Uitgeverij
Uitgeverij G.A. Van Oorschot B.V.
ISBN
9789028261907 , 9789028270305


Artikelen over Abdoel en Akil

  Meer artikelen
Bestel dit boek vanaf  €17,99 bij

bestellen
bestellen
bestellen
bestellen
  Klik hier voor een overzicht van alle aanbieders
Bestel dit ebook vanaf  €9,99 bij



Streaming lezen of luisteren (met een abonnement)

Advertentie

Hebban recensie

    Guy Doms Hebban Recensent

Licht verteerbare zinnen

door Guy Doms op 08-05-2017

Drie Nederlandse meisjes van 17 reizen samen en trekken met hun zware rugzakken door Zuid-Frankrijk. Het is de zomer van 1978. Doris, Nola en Gaby maken ginds kennis met André, een plaatselijke adonis van eind twintig. Al snel vormt hij met Gaby een stel. De twee tortelduifjes gaan druiven plukken in St. Paul, terwijl de andere meisjes hun reis verderzetten. Aan het einde van hun trip keren ze...


Lezersrecensies (1)

Een stillistische novelle over verloren onschuld

door: Sigried 1 like
Yolanda Entius geeft een schijnbaar objectieve weergave van de feiten, zonder veel emotie, ook zonder te veroordelen. De lezer staat erbij en kijkt ernaar, maar krijgt geen lijn om zich aan vast te houden. Integendeel, tegenstellingen doorkruisen de drie hoofdthema’s en zijn alomtegenwoordig, van...