Meer dan 5,3 miljoen beoordelingen en recensies Organiseer de boeken die je wilt lezen of gelezen hebt Het laatste boekennieuws Word gratis lid
×

Lijst: De Rebel

Van Gevechts Piloot tot Verkeersvlieger

Dit boek is een bundel van verhalen /van achter de schermen / over mijn belevenissen van Gevechts Piloot / 4 jaar/ en van Verkeersvlieger /36 jaar voor Sabena .www:pietvanriet.be/het-boek . piet.vanriet@telenet.be Van Gevechtspiloot tot Verkeersvlieger Piet Van Riet, voormalig gevechtspiloot en boordcommandant bij Sabena ,, verhaalt in dit boek over zijn belevenissen in de luchtvaart. Een objectieve beschrijving van een 40 jaar durende succesvolle loopbaan, doorspekt met humor en tragedie. Piet Van Riet werd geboren in Hamme (Vl.) op 10 maart 1931. Op 7-jarige leeftijd verhuisde Piet met het gezin Van Riet naar Dendermonde, waar hij na de plaatselijke stadschool naar het Heilig Maagd (Bisschoppelijk College) overschakelde. In het laatste jaar van de Grieks-Latijnse humaniora moest hij zijn studies stoppen om medische redenen. Om een jaar verplichte militaire dienst te omzeilen, verkoos Piet piloot te worden bij de Belgische luchtmacht. Hij tekende een eerste contract van vijf jaar op 5 maart 1951, onder voorwaarde piloot te worden. Piet Van Riet Van Gevechtspiloot tot Verkeersvlieger Portret van een gepassioneerde en rebelse veteraan van de Belgische luchtvaart Piet behaalde zijn vleugels in Williams Air Force Base in Arizona op 2 augustus 1952. Na de jachtschool in Luke AFB in Arizona, vervoegde hij de Belgische luchtmacht op de basis van Florennes op 6 november 1952. Hij tekende daar op 1 maart 1954 een tweede contract van een jaar als officier in het toegevoegd kader. Op 28 februari 1955 verliet hij de Belgische luchtmacht.. Op 1 september 1955 startte Piet zijn loopbaan bij Sabena waar hij precies drie jaar later tot boordcommandant benoemd werd. Zijn loopbaan eindigde met de pensioenleeftijd van een verkeersvlieger op 10 maart 1991. Drie jaar later - op 1 september 1958- werd Piet boordcommandant op Douglas DC 3. Verschillende vliegtuig types volgde elkaar op- Convair 240, Douglas DC 7, Boeing 707 en Douglas DC 10. Dit laatste toestel verkoos hij als het meest precieze, aangenaamste toestel in de Internationale luchtvaart: Hij vloog met DC 10 meer dan 8000 uren:Vijf zes verhalen van vluchten in het boek hadden hem makkelijk binnen de 24 uur aan de deur van de maatschappij kunnen laten belanden. Een enkele uit de tientallen getuigenissen- Dit boek is geschreven met panache en audace:. 9 789463 452113

Reacties op: Van Gevechts Piloot tot Verkeersvlieger

Over

De Rebel

0 volgers
0 boeken
0 favorieten