leesdip be gone

Clownsnacht - Daniëlle Bakhuis (van Goor)

Dit horrorverhaal kan je je nachtrust kosten...

'Hé, Suzie. Had je naar gedroomd?'
'M-mama! Waar i-his mama?' Dikke tranen maken geultjes in de gele schmink op haar wangen.
'Mama en papa zijn naar een feestje vanavond, maar ik pas op. Ik heet Fara, weet je nog?'
Tussen haar tranen door begint Suzie te knikken. Ze klemt haar beide armen om mijn hals en haar mond is opeens heel dicht bij mijn oor. 'Ik wil niet dat de clown naar me kijkt.' Ze zegt het zo zachtjes dat ik haar bijna niet versta.
Mijn buik trekt zich samen. 'Wat?'
'De clown,' fluistert Suzie. 'Hij stond naast mijn bed.'

Fara past een avondje op de kinderen van de familie Zuiderduin. Ze wonen in een groot, bijna kasteelachtig huis in de luxe villawijk van het dorp. Marnix en Suzie zijn lieve kinderen, ze luisteren goed en gaan braaf naar bed. Maar wanneer de stroom uitvalt, Suzie telkens huilend wakker wordt en Fara dingen ziet en hoort die haar een slecht voorgevoel geven, begint ze zich af te vragen of ze deze oppasklus ooit had moeten aannemen…

Weer zo een boek dat ik oppikte via Instagram. Plots zag ik dit boek bijna op elke feed passeren dus dacht ik (weer eens) waarop niet hè, dus bestelde ik het boek.

Dit boek is ideaal als je even in een leesdipje zit. Het is super vlot geschreven, helemaal niet dik dus je hebt het zeker op een dag uit en het verhaal is best spannend.

Als je dit verhaal leest, in het donker, alleen, dan ga je misschien toch echt wel beginnen opkijken of je al dan niet een geluidje hebt gehoord.

Een vlotte spannende lees en een origineel cadeau voor een echte Halloween-fan.

Meer recensies van Alexs Books and Socks