einde van een fijn drieluik

Olivia’s geheim, de drie dochters 3 - Muna Shehadi (HarperCollins)

Haar beroemde moeder leefde met een grote leugen. Is het tijd voor de waarheid?

Het leven van Olivia Croft staat op zijn kop. Na weer een vergeefse auditie en het stopzetten van haar tv-show heeft ze haar zinnen gezet op de baby waar ze al zo lang naar verlangt. Maar dan komt ze erachter dat haar echtgenoot Derek de afgelopen jaren niet eerlijk tegen haar is geweest. Halsoverkop verruilt Olivia Los Angeles voor de kust van Maine, de plek waar ze gelukkige herinneringen heeft – aan haar jeugd en aan haar moeder Jillian.

Terwijl Olivia worstelt met het verlies van haar carrière en haar huwelijk, raakt ze bevriend met Duncan, een man met zijn eigen verdriet. Maar voordat Olivia kan dromen over een nieuwe toekomst, moet ze in het reine zien te komen met het verleden…

Het laatste deel in deze de drie dochters drieluik van Muna Shehadi. Mijn favoriete deel is dat van zus Rosalind maar alles vormt zo een leuk geheel. Enorm genoten van deze reeks.

Weer een mooie cover en wat zal dit boek mooi passen in de boekenkast bij de andere twee. Dat is geen must natuurlijk maar wel altijd zo fijn om het als geheel op de boekenplank te zien staan.

Deze keer volgens we Olivia’s verhaal en dit is toch wel de zus met het meeste pit en dat merk je. Ze neemt dan ook geen blad voor de mond en is impulsief, daardoor geraakt ze regelmatig in de problemen. Ook is zij degene die haar moeder blijft idoliseren en de dingen weigert te zien zoals ze echt zijn geweest.

Door die grote mond maakt ze een beslissing die gevolgen heeft en moet ze even onderduiken bij vrienden van haar stiefmoeder. Laat haar daar nu net een knappe man ontmoeten, de dagboeken beginnen lezen, de waarheid ontdekken, aan zelfreflectie doen en het roer volledig omgooien. Heerlijk cliché om te lezen dus.

Zoals de vorige twee boeken vlieg je ook hier weer door het boek heen dankzij de auteur haar vlotte schrijfstijl. De formule is ook hier hetzelfde, korte hoofdstukken die beginnen met een stukje dagboek van Jillian Croft, de zussen hun moeder.

Ik las nog steeds geen boek van Lucinda Riley maar het zou in dezelfde lijn liggen. Ik heb deze reeks alvast kunnen appreciëren. Pure ontspanning deze boeken.

Olivia’s geheim krijgt een 4/5. Weer een ontspannend lees gehad waar eindelijk de waarheid over de zussen hun moeder uitkomt, waar de laatste puzzelstukjes voor de zussen op hun plaats vallen en waar alles op het einde goedkomt. Cliché? Misschien maar af en toe is heb je gewoon zo een feelgood nodig.

Een ideetje voor tijdens deze bizarre tijden van lockdown? Dan vind ik deze drieluik zeker en vast een aanrader!

Meer recensies van Alexs Books and Socks