Genieten

Eindelijk is daar deel twee en ik hou nog meer van dit deel. Nog meer dan bij De nieuwe Wendy werd ik mee doorheen een heerlijk, spannend avontuur genomen. Een heel unieke (her)vertelling met super leuke eater eggs naar andere Disney klassiekers in verwerkt wat zeker een meerwaarde aan het verhaal gaf.

De schrijfstijl is prettig en makkelijk te volgen en de auteur slaagt er moeiteloos in om je vanaf de eerste pagina weer in het verhaal van Sula en Sarina te sleuren. Alsof je nooit bent weggeweest, nooit anders hebt gekend en nooit anders wil kennen dat dit verhaal.

Doordat je afwisselend tussen deze twee hoofdpersonages, zussen, leest word je non stop getriggerd om door te lezen. Voor mij geen mindere hoofdstukken, geen dip in tempo maar een continue stroom aan allerhande emoties want het is tot aan het einde spannend.

Nu de twee van plaats verwisselend zijn en beide een taak te vervullen hebben, zit je een heel boek lang in een avontuur dat je, dankzij de beeldende schrijfstijl, van dichtbij lijkt mee te maken en wat fijn dat je dit verhaal als lezer mag meemaken.

Het is fantasy en toch zijn alle emoties zo in het verhaal verweeft dat je als lezer perfect voelt wat je zou moeten voelen. Ook opwinding vind een meer dan gebalanceerde weg doorheen het verhaal. Ik heb dit boek gelezen in een stroom waar de auteur haar woorden, het verhaal van Sula, Sarina en tig ander personages, mij meenamen en mij geen moment loslieten.

Een duologie waar de magie vanaf druipt op de meest positieve manier. Een duologie met een fijn, lief, spannend, opwindend en sterk verhaal dat de auteur voortreffelijk geschreven heeft.

Meer recensies van Alexs Books and Socks